Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

kwestie van trots zijn

Als homo zijn geen kwestie is van kiezen, waarom zou je dan trots zijn dat je homo bent?

I’m gay. That, however, is not the sole and driving force to the definition of me. It’s not even a very large chunk of my being. It affects my life to a large extent, but so do my other characteristics, interests, and relationships. I’m not proud of being gay because it throws me into a gauntlet few must run, I would be proud of myself for having the courage to run it. I, however, do not link my courage with the thing that put me in this position. I consider it a circumstance.

es over nadenken, denk ik. Gisteren dacht ik bij mezelf, dat er belangrijker zaken zijn in het leven om zich vragen over te stellen dan homo zijn. Daar is niet veel aan. Ik zou liever schrijven over wat ik vind van het boek van Jeroen Brouwers dat ik aan het lezen ben (ik vind het minder dan dat van Amos Oz dat ik net uit heb – JB is te intellectualistisch over emoties bezig, AO schrijft over de dingen die ertoe doen). Of over de dreigende milieu-ellende als we blijven auto rijden en massaal vlees eten. Of over de oneerlijkheid van de armoede. Of over vooroordelen.

Ik heb een jonge Turkse vriend die van huis weggelopen is, nadat zijn vader geprobeerd had om hem van de straat te rijden. Eremoord-poging. Omdat de jongen thuis gezegd had dat hij homo is. Hij verdient het om trots te zijn dat hij zich staande kan houden in een wrede maatschappij.

Gearchiveerd onder:Denk, homo, ,

Geef een reactie

