Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

Belgisch voetbal staat nergens

Bojan Bozovic

Ik hou van voetbal. Een mannensport, wordt gezegd. Al kan ik me bij de samenvattingen van Studio 1 zelden betrappen op lustgevoelens bij het zien van de voetballende lijven.

Gisteravond viel het me bij de samenvatting van Cercle-Lokeren op,  dat er bij Cercle best wel goedogende spelers rondlopen. Neem nu Boi, die twee keer scoorde, en de maker van het vierde doelpunt, de van Anderlecht geleende speler Reynaldo (dos Santos Silva). Op de site van cercle staan nog enkele mooie mensen, Bojan Bozovic, bijvoorbeeld, en Sam Devinck en Jonas Buyse.
Niet erotiserend, maar toch mooi.
Even gezocht op internet naar wat meer flatterende foto’s of video’s, maar ik vond er vooral waar deze jonge goden gewoon met een lelijk groen truitje en de armen op de rug voor de lens staan te grinniken. Neen, dus.
Genk doet het in dat opzicht beter. Op de fanpagina van de clubsite staat van elke speler een artistieke foto in hoge resolutie. En zelfs de door moeder natuur minder bedeelde spelers komen aantrekkelijk uit de handen van de veel betere fotograaf en de handige fotoshopper. Correct. Als voetballers, niet als sekssymbolen.
Foto’s of filmpjes van voetbalgoden onder de douche, of in een reportage voor mannenondergoed of nog maar gewoon met ontbloot bovenlijf. Niet te vinden. Het Belgisch voetbal staat nog nergens.

Ik hou van voetbal. Een mannensport, wordt gezegd. Al kan ik me zelden betrappen op lustgevoelens bij het zien van de voetballende lijven.Gisteravond viel het me op, bij Studio 1, de samenvattingen van de wedstrijden op Eén, dat er bij Cercle best wel goedogende spelers rondlopen. Neem nu Boi, die twee keer scoorde, en de maker van het vierde doelpunt, de van Anderlecht geleende speler Reynaldo (dos Santos Silva). Op de site van cercle staan nog enkele mooie mensen, Bojan Bozovic, bijvoorbeeld, en Sam Devinck en Jonas Buyse.Niet erotiserend, maar toch mooi.Even gezocht op internet naar wat meer flatterende foto’s of video’s, maar ik vond er vooral waar deze jonge goden gewoon met een lelijk groen truitje en de armen op de rug voor de lens staan te grinniken. Neen, dus.Genk doet het in dat opzicht beter. Op de fanpagina van de clubsite staat een artistieke foto in hoge resolutie van elke speler. En zelfs de door moeder natuur minder bedeelde spelers komen aantrekkelijk uit de handen van de fotoshopper. Correct. Als voetballers, niet als sekssymbolen.

Foto’s of filmpjes van voetbalgoden onder de douche, of in een reportage voor mannenondergoed of nog maar gewoon met ontbloot bovenlijf. Het Belgisch voetbal staat nog nergens.

Gearchiveerd onder:Lekker, , ,

One Response

Geef een reactie

