Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

Fake

Maandag, op weg naar het werk, kwam ik een opgetuigde Jeep tegen, klaar om de Sahara of een nog welluidender woestijn in te rijden. Camel Trophy misschien, of A S Adventure. Hij had toch iets in grondkleur op zijn dak, in zeildoek denk ik.

Ik reed in noordelijke richting, hij dus naar het zuiden. Klopte helemaal. Zoiets raakt een snaar. Vrijheid. Avontuur. Een goeie vriend van me die steeds maar weg wil naar een onbewoond eiland. Ik was meteen vrolijk voor een heel stuk in de maandag.

Mijn ontgoocheling was groot toen ik vanmorgen rond dezelfde tijd naar het werk reed. Inderdaad. Niks avontuur. Niks vrijheid. Waarschijnlijk rijdt hij gewoon naar zijn nine2five job. Het enige voordeel van zijn jeep tegenover mijn Alfa, is dat hij beter geschikt is voor het huidige straatprofiel.

Gearchiveerd onder:Denk, , ,

Geef een reactie

