Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

Schaatser uit de kast

Shorttrack schaatser Blake Skjellerup, (13 jun 1985), Nieuw-Zeeland, die deelnam aan de 2010 Winterspelen in Vancouver, is na de spelen officieel uit de kast gekomen, alhoewel hij naar eigen zeggen gedurende de Spelen openlijk hand in hand met zijn vriendje rondliep.

De maatschappij is nog niet zover dat een homosporter de gewoonste zaak is. Indien iemand in een van die meer dan 20 interviews op de Olympische Spelen had gevraagd of ik een vriendin of een vriendje heb – in dezelfde zin – dan zou ik eerlijk geantwoord hebben, maar misschien wel met een beetje aarzeling.

Toen ik 18 was en serieus bezig ging zijn met mijn sport en met mijn doelstellingen op het vlak van de Olympische Spelen, dan was er geen andere sportman die is zoals ik – met wie ik mezelf kon vergelijken. Als die er was geweest dan zou het voor mij veel eenvoudiger geweest zijn.

Gearchiveerd onder:Applaus, Gay, homo, , , , , ,

One Response

  1. Benjamin schreef:

    Hij mag er bovendien wel wezen

Geef een reactie

