Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

If Coming Out is not an Option

Ik werd voor het eerst verliefd in de eerste klas.
Ik kende het begrip homo nog niet. Ik wist alleen dat die jongen, Bob, echt leuk was.
Ik vond er niets verkeerd aan; ik vond het “normaal”.
Tot op een dag.
“Gay-ass!”, “Faggot!”, “Homo is verkeerd!”
Bob werd door de andere kinderen gepest.
Ik wist niet wat GAY was, alleen dat het verkeerd was.
Totdat ik wist dat Bob ook op mij was, in de derde klas. Maar ik was te bang om hem iets te zeggen.
Want de grotere jongens zouden ons pijn doen, en ze zouden Bob nog meer pijn doen.
Bob geraakte in een depressie. Hij mocht niet verliefd zijn.
Ik dacht dat ik een soort ziekte had. Ik wilde ook van meisjes houden, zoals de “normale jongens”.
Maar dat kan je niet zelf kiezen.
En wel…

Gearchiveerd onder:Gay, homo, , ,

2 Responses

  1. De Schrijver schreef:

    Heel kwetsbaar dit stukje, er ligt veel emotie in……mooi, ook al is dat woord een beetje vreemd gekozen gezien het onderwerp. maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik.

  2. Adoniks schreef:

    hopelijk word je hier niet te somber van.

Geef een reactie

