Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

Ik vraag voor kerst mijn voorhuid terug

Davey Wavey is door het wetsvoorstel om jongensbesnijdenis in Californië te verbieden aan het denken gezet. Hij wil zogezegd “zijn voorhuid terug krijgen van de kerstman” en wijdt er lang over uit.

Twee dingen zijn me opgevallen. Ten eerste heeft hij het (minuut 3:45) over een “Prince Albert” en dat verbaasde me. Ik dacht dat het een Belgische uitdrukking was voor een penis-piercing en dat het met onze koning (voormalige prins) Albert te maken had. Eerlijk. Maar blijkbaar is het een algemeen bekende uitdrukking, en volgens Wikipedia zou deze genitale piercing via een stadslegende verwijzen naar een grootoom van onze vorsten, Francis Albert Augustus Charles Emmanuel Prins van Saksen-Coburg en Gotha (1819-1861) en de man (“gemaal”) van Queen Victoria. Hij zou er zijn groot uitgevallen geslachtsorgaan mee versierd hebben.

Het tweede is iets waar ik me aan stoorde. “I don’t think there is anything wrong with getting circumcised. If I wanted to get circumcised I think that’s great and I should do it. But that’s a personal decision,” zegt hij (minuut 6:09).

Sorry Dave, but I disagree. Ik vind niet dat mensen het recht hebben om zichzelf te verminken. Laat staan om hun kinderen te verminken. Amerikanen verminken hun kinderen – vroeger om ze van het masturberen af te houden, nu zogezegd om gezondheidsredenen – meestal zonder na te denken omdat het cultureel overgeleverd is van generatie op generatie. Dit is ook zo in de Islamwereld. Er staat niets over besnijdenis in de Koran, maar het is cultureel overgeërfd. Daarom is het niet minder barbaars.

Nog over dit onderwerp

Besnijdenis is nergens goed voor

Besnijdenis ter discussie in California

Gearchiveerd onder:Gay, homo, , , , , , , ,

5 Responses

  1. Benjamin schreef:

    Wat vind je van tatoeages en piercings?

  2. adoniks schreef:

    Ik plaats tatoeages en piercings in de rij van het beschilderen van je lichaam (schminken, lakken), het vorm geven (of wegscheren) van je lichaamsbeharing waar dan ook, zelfs het naaktlopen, de keuze van kleren en de mate van bedekt zijn, kortom alles wat iemand doet om in het “mating”-proces voor een (potentiële) partner seksueel aantrekkelijker te worden. Dat het lichaam bij piercings en bij tatoeëren verminkt wordt is waar. Het is waarschijnlijk zowat de grens tot waar men kan gaan bij seksuele opsmuk.
    Het wegsnijden van de voorhuid van kleine kinderen en het wegknippen van de clitoris heeft daarmee niets te maken. De penis wordt er niet seksueel aantrekkelijker door, integendeel. En de bedoeling is juist anti-seksueel: in hoofdzaak het verminderen van het seksueel genot.

    • adoniks schreef:

      Een Nederlandse bezoeker van de blog geeft de volgende commentaar:
      [ik kan] over besnijden in Amerika nog wat aanvullen.
      Lees hiervoor in dit artikel: http://forum.baby-gaga.com/about222082.html het stuk over John Harvey Kellogg.
      Rond 1880 schreef Dr J.H. Kellogg (van de corn flakes) dat als het eten van granen e.d. niet hielp tegen het masturberen dat er dan moest worden besneden, en dat moest zonder verdoving worden gedaan zodat het slachtoffer het aan de piemel zitten gaat associëren met pijn.
      De visie van Kellogg werd snel omarmd door de artsen in de USA en besnijdenis werd de standaard in Engelssprekende landen.

  3. Benjamin schreef:

    Piercen en tatoeëren is eveneens verminken en vind ik dus even erg. Zelfs erger, je doet het jezelf aan. Waarom? Tattoos vervagen, je wordt dikker met het ouder worden. Da’s geen zicht. Hetzelfde met piercings. Ik vind mannen die zich voor hun plezier laten verminken niet aantrekkelijk.

    Maar soit, dat is een kwestie van smaak.

    Ik ben echter niet akkoord dat wanneer je stelt dat een besneden penis minder aantrekkelijk is. Mij maakt het niet uit. Ik heb al minstens evenveel besneden als onbesneden penissen geproefd en voor mij is er geen verschil in gevoel. Soms is die voorhuid trouwens een bron van onaangename geurtjes en ziet die eikel er zo rood uit dat ie geïnfecteerd lijkt. Ook niet erg aantrekkelijk.

    Penisbesnijdenis is vaak onvrijwillig en niet nodig, helemaal akkoord. Maar een besneden penis ervaart evengoed en even veel seksueel genot. 😉 Zowel mijn besneden partners als ikzelf mogen niet klagen. 😉

Geef een reactie

