Anders Des Te Beter

Icoon

Anders zijn is toch hetzelfde

Faried heeft twee moeders

Kenneth Faried

Er is een rijzende ster aan de NBA-hemel. Kenneth Faried (19 nov 1989) wordt reeds “de nieuwe Dennis Rodman” genoemd. Hij komt uit voor de Morehead State Eagles, de basketballclub van het plaatselijke State College in de Zuiderse staat Eastern Kentucky, een verloren uithoek in het Appalache-gebergte, waar in de wijde omtrek van het stadje alles bij elkaar geen 500 zwarten wonen, en waar de bijbel het dagelijks leven bepaalt.

Kenneth scoort in de universitaire competitie gemiddeld 17,3 punten per wedstrijd (14,2 rpg). Als men hem vraagt hoe hij zo goed geworden is, verwijst hij naar zijn ouders, vooral zijn moeder. Hij noemt haar “een sterke, intimiderende vrouw.” Ze  is positief met een dosis discipline. “Ik hou van haar tot de dood,” zegt Kenneth. Hij spreekt over “al” zijn ouders, die hem “getoond hebben om de man te zijn die ik vandaag ben. Om mijn eigen weg te gaan, mijn eigen toekomst te bepalen, mijn eigen dromen waar te maken. Ik draag elke wedstrijd op aan mijn ouders. Ze hebben me geleerd om sterk te zijn en geen enkele nederlaag te aanvaarden.” (bron)

Kenneth heeft drie ouders. Zijn moeder stelde hem na het vertrek van zijn vader op 12-jarige leeftijd voor aan Manasin Copeland, de vrouw met wie ze later zou trouwen. Over die dag herinnert hij zich het volgende:

“I think people have an aura about them and the first time I met her, I thought, ‘I like this lady,” he said. “And when they got married, that showed me what commitment is all about, that there are people out there that can commit, even though for them it really has been the worst of times. I look at them, what they’ve been through and I think, ‘Wow. That’s amazing.’ They’re amazing to me.”

NBA scouts zijn vaste bezoekers geworden in de Johnson Arena, waar Kenneth’s thuiswedstrijden plaatsvinden. En hij is niet alleen populair bij dergelijke handelaars, maar evengoed een populaire student, een knaap die een manier gevonden heeft om zich te onderscheiden en zich aan te passen. (bron)

Gearchiveerd onder:Gay, homo, , , , , , ,

Geef een reactie

